Uthyrningslokal

lokal4Medlemmar i föreningen har möjlighet att hyra föreningens lokal på Blekingevägen 2 för övernattningar, möten, barnkalas etc.

 

Lokalen

Lokalen har fyra bäddar (ett sängskåp med dubbelsäng och två separata extrabäddar) inklusive kuddar och täcken (lakan står medlemmen själv för) samt kaffebryggare, vattenkokare, micro och kylskåp.

Här finns även bord och stolar samt porslin och bestick för tolv personer, vilket också är maxantalet personer som är godkänt av räddningstjänsten.

 

Prislista

Övernattning
200 kr per natt
1 000 kr per vecka

Barnkalas, möte, sammankomst etc.
100 kr per tillfälle

Hyran för lokalen faktureras medlemmen kommande aviseringsperiod.

 

Bokning

Lokalen bokas av myndig medlem på föreningens kontor under dess ordinarie öppettider. Nyckeln lämnas därefter ut av nyckelvärden samma dag eller dagen innan (enligt överenskommelse) som bokningen gäller.

Regler

Endast föreningens medlemmar kan hyra lokalen och det är också medlemmen i föreningen som ansvarar för att gästerna känner till och följer föreningens ordningsregler, oavsett om medlemmen själv är på plats eller inte.

Maximalt fyra personer får övernatta i lokalen och maximalt tolv personer får samtidigt befinna sig i lokalen.

Lokalen hyrs maximalt ut en vecka till samma medlem eller dennes vänner. Samma personer kan alltså inte bo kvar i lokalen i mer än sju dygn, även om de hälsar på flera familjer i föreningen.

Egna sängkläder ska användas, istoppstäcken och kuddar finns i lokalen. Sovsäckar är inte tillåtna. Glas, tallrikar, muggar och bestick för tolv personer samt lättare köksutrustning finns att tillgå i lokalen.

Lokalen ska städas och återställas av medlemmen innan nyckeln återlämnas, om städning är undermålig blir medlemmen ersättningsskyldig för föreningens samtliga utgifter.

Om skador eller förluster uppstår på lokalen, de inventarier som finns i lokalen eller nyckeln till lokalen blir medlemmen ersättningsskyldig för föreningens samtliga utgifter.

Om nyckeln återlämnas efter överenskommen tid kan ytterligare kostnader tillkomma.